Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

Αγιου Ιούδα τον Θαδαίον

Κανών παρακλητικός είς τον άγιο Ιούδα τον Θαδαίο

Ελογήσαντος το ερέως λέγομεν τον Ψαλμόν 142.

Κύριε εσάκουσον τς προσευχς μου, νώτισαι τν δέησίν μου ν τ ληθεί σου, εσάκουσόν μου ν τ δικαιοσύν σου. Κα μ εσέλθς ες κρίσιν μετ το δούλου σο, τι ο δικαιωθήσεται νώπιον σου πς ζν.
τι κατεδίωξεν χθρς τν ψυχήν μου ταπείνωσεν ες γν τν ζωήν μου. κάθησέ με ν σκοτεινος ς νεκρος αἰῶνος κα κηδίασεν π’ μ τ πνεμά μου, ν μο ταράχθη καρδία μου. μνήσθην μερν ρχαίων, μελέτησα ν πσι τος ργοις σου, ν ποιήμασι τν χειρν σου μελέτων. Διεπέτασα πρς σ τάς χεράς μου, ψυχή μου ς γ νυδρός σοι. Ταχ εσάκουσόν μου Κύριε ξέλιπε τ πνεμά μου. Μ ποστρέψς τ πρόσωπόν σου π’ μο κα μοιωθήσομαι τος καταβαίνουσιν ες λάκκον. κουστν ποίησόν μοι τ πρω τ λεός σου τι π σο λπισα. Γνώρισόν μοι, Κύριε, δν ν πορεύσομαι τι πρς σ ρα τν ψυχήν μου. ξελο με κ τν χθρν μου, Κύριε, πρς σ κατέφυγον. Δίδαξόν με το ποιεν τ θέλημά σου τι σ ε Θεός μου. Τ πνεμά σου τ γαθν δηγήσει με ν γ εθεί, νεκεν το νόματός σου, Κύριε ζήσεις με. ν τ δικαιοσύν σου ξάξεις κ θλίψεως τν ψυχήν μου, κα ν τ λέει σου ξολεθρεύσεις τος χθρούς μου. Κα πολες πάντας τος θλίβοντας τν ψυχήν μου τι γ δολός σου εμι.

Θες Κύριος, κα πέφανεν μν, ελογημένος ρχόμενος ν νόματι Κυρίου.

Στίχ.α΄. ξομολογεσθε τ Κυρί, κα πικαλεσθε τ νομα τ γιον ατο.

Θες Κύριος, κα πέφανεν μν, ελογημένος ρχόμενος ν νόματι Κυρίου.

Στίχ.β΄.Πάντα τ θνη κύκλωσάν με, κα τ νόματι Κυρίου μυνάμην ατούς.

Θες Κύριος, κα πέφανεν μν, ελογημένος ρχόμενος ν νόματι Κυρίου.

Στίχ.γ΄.Παρ Κυρίου γένετο ατη, καί στι θαυμαστ ν φθαλμος μν.

Θες Κύριος, κα πέφανεν μν, ελογημένος ρχόμενος ν νόματι Κυρίου.

χος δ΄. ψωθες ν τ Σταυρ.

Συνοδοιπόρος το Χριστο θεοφόρος, πλουσίαν χάριν παρ’ Ατο κκομίσω, το νεργεν παράδοξα ούδα μοι· θεν τας πρεσβείαις σου, πολυμόρων κινδύνων, κ παντοίων θλίψεων, κα δαιμόνων μαντείας, φύλαττε ζντας παντας μς, τος σ μεσίτην πρς Κύριον χοντας.

Δόξα Πατρί καί Υἱῷ καί γίω Πνεύματι. Κα νν καί εί καί ες τούς αώνας τν αώνων. μήν. Θεοτοκίον.

Ο σιωπήσωμέν ποτε, Θεοτόκε, τάς δυναστείας σου λαλεν ο νάξιοι· εμ γρ σ προΐστασο πρεσβεύουσα, τς μς ρρύσατο κ τοσούτων κινδύνων; Τς δ διεφύλαξεν ως νν λευθέρους; Οκ ποστμεν, Δέσποινα, κ σο, σος γρ δούλους σζεις εί, κ παντοίων δεινν.

Ν΄ ψαλμός.

λέησόν με Θες κατ τ μέγα λεός σου, κα κατ τ πλθος τν οκτιρμν σου ξάλειψον τ νόμημά μου. π πλεον πλνόν με π τς νομίας μου κα π τς μαρτίας μου καθάρισόν με. τι τν νομίαν μου γ γινώσκω κα μαρτία μου νώπιόν μού στι δι παντός. Σο μόν μαρτον κα τ πονηρν νώπιόν σου ποίησα, πως ν δικαιωθς ν τος λόγοις σου, κα νικήσς ν τ κρίνεσθαί σε. δο γρ ν νομίαις συνελήφθην κα ν μαρτίαις κίσσησέ με μήτηρ μου. δο γρ λήθειαν γάπησας, τ δηλα κα τ κρύφια τς σοφίας σου δήλωσάς μοι. αντιες με σσώπ κα καθαρισθήσομαι, πλυνες με, κα πρ χιόνα λευκανθήσομαι. κουτιες μοι γαλλίασιν κα εφροσύνην γαλλιάσονται στέα τεταπεινωμένα. πόστρεψον τ πρόσωπόν σου π τν μαρτιν μου, κα πάσας τάς νομίας μου ξάλειψον. Καρδίαν καθαρν κτίσον ν μο Θεός, κα πνεμα εθς γκαίνισον ν τος γκάτοις μου. Μ πορρίψης μ π το προσώπου σου κα τ πνεμά σου τ γιον μ ντανέλς π’ μο. πόδος μοι τν γαλλίασιν το σωτηρίου σου κα πνεύματι γεμονικ στήριξόν με. Διδάξω νόμους τάς δούς σου κα σεβες π σ πιστρέψουσι. Ῥῦσα με ξ αμάτων Θεός, Θες τς σωτηρίας μου γαλλιάσεται γλσσά μου τν δικαιοσύνην σου. Κύριε τ χείλη μου νοίξεις κα τ στόμα μου ναγγελε τν ανεσίν σου. τι ε θέλησας θυσίαν, δωκα ν, λοκαυτώματα οκ εδοκήσεις. Θυσία τ Θε πνεμα συντετριμμένον, καρδίαν συντετριμμένην κα τεταπεινωμένην Θες οκ ξουθενώσει. γάθυνον, Κύριε, ν τ εδοκί σου τν Σιων, κα οκοδομηθήτω τ τείχη ερουσαλήμ. Τότε εδοκήσεις θυσίαν δικαιοσύνης, ναφορν κα λοκαυτώματα. Τότε νοίσουσιν π τ θυσιαστήριόν σου μόσχους.

Κανν το γίου, ο κροστοιχίς: Εφρανον Θαδδαε θεί χάριτί σου· Εάγγελον μέλψαντος τν θλησίν σου.

δ α΄. χος πλ. δ΄. γρν διοδεύσας.

χθρν νηκέστων τς προσβολς δεχόμενος γιε, τ θερμ σου πισκοπ προσβλέπω δεόμενος, υσθναι τς φοβερς μοι θεάδελφε θλίψεως.

πάρχων πολύτιμος ρωγς, δαιμόνων φατρίας, κα πάσης πιδρομς, μς κεραίους διατήρει, τας σας πρεσβείαις Θαδδαε μοι γιε.

Φλογίσματα πάθους ς ετς, μν κατασβέσας κα χαρίεσαν τν ζων, πεσχέθης πασι Θαδδαε, ατει μν τν πταισμάτων τν φεσιν.

Θεοτοκίον.

υσθναι μς κ το πονηρο, τν πάντων προστάτις, Θεοτόκε χριστιανν, προστάτευε παντας Δέσποινα, τν δυνάτων ψυχς προσελθόντων σοι.

δ γ΄. Ορανίας ψίδος.

Παθημάτων ποικίλων, κα φοβερν θλίψεων, πάντας θεραπεύσας θεόφρων, τος προσελθόντας σοι, οτως πάλλαξον, πάσης φροντίδος κα πόνου, γιε Θαδδαε μοι, τος σ δοξάζοντας.

Πρ φθόγγος σου φθη, κα δαψιλς φρίττουσι πάντων τν δαιμόνων τ στίφη, δυνάμει μείζονι· θεν κατάστειλον, τν τν παθν μν στήλην, γιε ούδα μοι, τς παρουσίας σου.

σφαλέστατον τεχος, κα συμπαγς ρεισμα, κα ναψυχ ν νάγκαις, κα καταστάσεσι, γενο ούδα μοι, τ γαθ σου καρδί, σπεύδουσι κάστοτε, ο σ δοξάζοντες.

Θεοτοκίον.

άβδος φθης γία, πάντας Χριστ γουσα, σπερ σαΐας προεπε, γίω Πνεύματι, Κόρη πανένδοξε· δι τ σ μεσιτεί, τ σκιδες φώτισον τς διανοίας μου.

Διάσωσον, θαυματουργ κα θεόπτα πάσης νάγκης, κα μαντείας το πονηρο λγομήτορος, τος σ τιμντες Θαδαε μοι θλοφόρε.

πίβλεψον ν εμενεία πανύμνητε Θεοτόκε, πί τήν μήν χαλεπήν το σώματος κάκωσιν, καί ασαι τς ψυχς μου το άλγος.

Κάθισμα. χος β΄. Πρεσβεία θερμή.

Κακίστου χθρο, δείχθης σχυρότερος, κα πάντας σοφ, κατέπληξας τος ργοις σου· κα νν μάκαρ προΐστασο, τν πιστς προσελθόντων τας χερες σου, κα τν Σωτήρα δυσώπει ε, διδόναι μν πταισμάτων φεσιν.

δ δ΄. Εσακήκοα Κύριε.

Θείαν χάριν δεξάμενος, τ διακονί Χριστο πρεσβεύοντας, παυγάζεις τν ζων μν, μάκαρ μ παρίδης πάσης θλίψεως.

λγηδόνων παθήσεων, λύτρωσε Θαδαε μοι, τ πρεσβεί σου, τος προστάτην κα μεσίτην σε, κεχρισμένους μάκαρ πρς τν Κύριον.

Τεθνεότας σοι γειρας, τ ζωοποι λεύσει σου γιε, οτω κράτησον Θαδδαε μοι, νεκρωθεσαν μάκαρ τν καρδίαν μου.

Θεοτοκίον.

ησον τν πανέντιμον, ν καταλήπτως Κόρη κράτησας, καθικέτευε χαρίσασθαι, τν πλημμελημάτων μν φεσιν.

δ ε΄. Φώτισον μς.

χοντες τν σν, προστασίαν ο πτοούμεθα, τν δαιμόνων, καθ’ μν τς προσβολς, δι τούτο σοι προσφεύγομεν ούδα μοι.

λαμψας ς φς, κα κτσι τν θαυμάτων σου, διαλύεις τν σκοτόδινον ε, τν λαθν μν Θαδδαε μοι λαμπρότατε.

Μέγας βοηθς, ξιώθης μν γιε, δι τοτο σο εχόμεθα θερμς, νελο μς κακώσεως κα θλίψεως.

Θεοτοκίον.

χραντε γν, Θεοτόκε ειπάρθενε, ξελο μς πολλν τε πειρασμν, Σ ε Μήτηρ το Θεο μν Πανάγαθος.

δ στ΄. Τν δέησιν.

Σωμάτων, κβαλε πόῤῥω τ λγη τν πρς σ μετ σπουδς προσελθόντων, κα τν ψυχν σωτείας τ βάρος, τ καταθλίβον μς νακούφισον, Θαδδαε μοι θαυματουργ, τ θερμ σου πρεσβεί πρς Κύριον.

υσθναι, το μοχθηρο πανουργίας, κα πάσης πειλς κα κακίας, κα σκληροτάτων μς συμπτωμάτων, Χριστν δυσώπει παμμάκαρ ούδα μοι, τι ρίστην πρς Ατν παῤῥησίαν κρατες γιότατε.

Τος πάθεσι δαψιλς, στερόπτα, νεδείχθης ατρς κα προστάτης, τν πληγωμένων θερμς ντιλήπτωρ, κα λατρ τν δαιμόνων Θαδδαε μοι· προσφεύγοντες πάντες μν, ρωγν καθ’ κάστην προσμένομεν.

Θεοτοκίον.

Σο πάντες, ναφωνομεν Παρθένε, κα βοήθειαν τοίμην ζητοντες, πάσης νάγκης τ βί κα πάντες, τ χάριτί σου νθέως λυτρούμεθα, Θεοσωτρα Μαριάμ· δι τοτο ε Σ γεραίρομεν.

Τν δέησιν κχε θεόπτα, πάσης νάγκης, κα κακίας το μοχθηρο πολεμήτορος, κα δυσωπ σ θεάδελφε θλοφόρε.

χραντε γνή Θεοτόκε ειπάρθενε, τήν νοσοσάν μου τος πάθεσι ψυχήν, θερπαείας τ σ χάριτι ξίωσον.

Κοντάκιον. χος β΄. Τς τν αμάτων σου.

Τος τν θαυμάτων σου μάκαρ πυρσεύμασιν ποδιώκεις παθν τν πίθεσιν κα βρσιν κα χάριν οράνιον, κα χαρμοσύνην παρέχεις Θαδδαε μοι, δι ξυμνομεν σοι παντες.

Προκείμενον: Ο ερες σου, Κύριε, νδύσονται δικαιοσύνην καί ο σιοί σου γαλλιάσει γαλλιάσονται.

Στίχ. Μακάριος νήρ, φοβούμενος τν Κύριον.

Εαγγέλιον· κ το κατ Ματθαον
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ προσκαλεσάμενος ο Ἰησοῦς τοὺς δώδεκα μαθητὰς αὐτοῦ ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν πνευμάτων ἀκαθάρτων ὥστε ἐκβάλλειν αὐτὰ καὶ θεραπεύειν πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν μαλακίαν. Τούτους ἀπέστειλεν ὁ Ἰησοῦς παραγγείλας αὐτοῖς λέγων· Εἰς ὁδὸν ἐθνῶν μὴ ἀπέλθητε, καὶ εἰς πόλιν Σαμαριτῶν μὴ εἰσέλθητε· πορεύεσθε δὲ μᾶλλον πρὸς τὰ πρόβατα τὰ ἀπολωλότα οἴκου Ἰσραήλ. Πορευόμενοι δὲ κηρύσσετε λέγοντες· ὅτι ἤγγικεν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Ἀσθενοῦντας θεραπεύετε, λεπροὺς καθαρίζετε, νεκροὺς ἐγείρετε, δαιμόνια ἐκβάλλετε· δωρεὰν ἐλάβετε, δωρεὰν δότε.

Δόξα Πατρί καί Υἱῷ καί γίω Πνεύματι.

Τας το ᾿Αποστόλου, πρεσβείαις ᾿Ελεμον, ξάλειψον τ πλήθη τν μν γκλημάτων.

Κα νν καί εί καί ες τούς αώνας τν αώνων.

Τας τς Θεοτόκου, πρεσβείαις ᾿Ελεμον, ξάλειψον τ πλήθη τν μν γκλημάτων.

Στίχ. ᾿Ελέησόν με, Θεός, κατ τ μέγα λεός σου, κα κατ τ πλθος τν οκτιρμν σου ξάλειψον τ νόμημά μου.

Προσόμοιον. χος πλ. β΄. λην ποθέμενοι.

ήμασι κόσμησας, τν σν ζων φωτοδότα, κα πολλος διέσωσας, λύσσης το λάστορος το χθρότατου· φειδς πσι γρ, δίδεις τς άσεις· δι τοτό σοι δεόμεθα· ασαι γιε, τς ψυχς μν τν κατήφειαν, κα λύτρωσαι τν θλίψεων, πάντας ξ μν διαφύλαξον, ερήνην παρέχων μν κα καλωσύνην γαθν, σπερ παμμάκαρ Θαδδαε μοι, τας σας ντιλήψεσι.

Ωδ ζ΄. Ο κ τς ουδαίας.

καθάρτων δαιμόνων, σο καθελες παμμάκαρ πσαν τν δύναμιν, πσας τς μεθοδείας, ατν τς λλοτρίους πιτυχς κατετρόπωσας, δι παράσχου μν τν ατρείαν ταύτην.

Φωτισμν μν ατει, κα δεινν προβλημάτων τν παλινόρθωσιν, κα βίου επραξίαν, κα πσαν ελογίαν, κ Θεο μάκαρ γιε, τος προσελθοσι ε, τ σ σεπτ πρεσβεί.

Προκοπν μετανοίας, κα καρπούς μοι φανέρωσον μάκαρ γιε, δολείας μαρτίας, κβάλλων τν πάτην, ς προστασίαν δέχθημεν, Θαδδαε μοι κλεκτ, Θεο ελογητς ε.

Θεοτοκίον.

ν γκάλαις κρατοσα, σπερ νήπιον Κόρη τν περίγραπτον, δεινν με το βελίαρ, διάσωσον ν τάχει, κα Θε μοι συνέδεσε, δι’ ναρέτου ζως, Παρθένε Θεοτόκε.

δ η΄. Τν Βασιλέα.

Σσον με μάκαρ, κ το χθρο μεθοδείας, κα διάσωσον ε ξ μαρτίας, τν καταστραφεσαν, Θαδδαε μοι, ψυχήν μου.

π σκυμβάλων, κα μεθοδείας κα πλάνης, διαφύλαττε Θαδδαε λωβήτους, τος πιζητούντας, τν σν πιστασίαν.

Σωματικν μοι, κα ψυχικν παθημάτων, τήρει τρωτον Θαδδαε μοι τρισμάκαρ, το καρκίνου πάθος, ν λόγ θεραπεύσας.

Θεοτοκίον.

Φώτισον Κόρη, τν σθενοσαν ψυχήν μου, σβέσον πάθεσι κα πλείσταις μαρτίαις, να σ δοξάζω, τν Κεχαριτωμένην.

δ θ΄. Κυρίως Θεοτόκον.

Θαυμάτων ξαισίων, σ μολογομεν, μ διαλάθς παρέχων εδόκιμα, ν κάστ Θαδδαε μοι βοηθήματα.

ς θεος τος νθρώποις, κα δεινς κφάντωρ, θαυματουργ κα ξάρχα Θαδδαε μοι, πρ μν τν Τριάδα ε κέτευε.

Τριάδος νν τ θρόν παρεστς τρισμάκαρ, εχετηρίους φθόνως προσάγαγε, πρ τν πάντων δεήσεις τν ελαβούντων σε.

Θεοτοκίον.

πάλλαξον τν νον μου, Μτερ Θεοτόκε, κ λογισμν ντιθέτων το πύθωνος, κα τν καρδίαν μοι χραντε διάσωσον.

ξιόν στιν ς ληθς, μακαρίζειν σε τν Θεοτόκον, τν ειμακάριστον κα παναμώμητον, κα Μητέρα το Θεο μν.

Τν τιμιωτέραν τν Χερουβείμ, κα νδοξοτέραν συγκρίτως τν Σεραφείμ, τν διαφθόρως Θεν Λόγον τεκοσαν, τν ντως Θεοτόκον, σ μεγαλύνομεν.

Μεγαλυνάρια.

Χάριν ναβλύζεις ζσα πηγ, κα τος σθενούντας, θεραπεύεις ς ατρός· δίδου μν ῥῆσιν, γάπην κα γείαν, τρισμάκαρ Θαδδαε, τ ντιλήψει σου.

Θεος νεδείχθης ς μαθητς, λαμπρότητα βίου, διαφαίνων π παιδς, κα τος θαύμασί σου, πολλος ζωοποιήσας, ξίως φημίσθης, μάκαρ ούδα μοι.

Χαίροις ποστόλων δελφς, κα τν Βασιλέων, γκαλλώπισμα ερόν· χαίροις τν χαρίτων, ζωηφόρος κρήνη, ούδα μοι τρισμάκαρ, πάντων βοήθεια.

Νόσους ατρεύεις δυνηρς, κα καρκίνου νεκος, χαρισάμενος συμπαθς, δίδου μν χριν, ν βί κα γείαν, Θαδδαε μοι παμμάκαρ, τ ντιλήψει σου.

Δίδου τν πρεσβείαν σου πρς Χριστν, τ πιστ λα σου, σο θεάδελφε ερ, δύναμιν κα πίστιν, γάπην κα γαλήνην, κα πσαν εθυμίαν, πρς βίον μείζονα.

Πσαι τν γγέλων α στρατιαί, Πρόδρομε Κυρίου, ποστόλων δωδεκάς, ο γιοι Πάντες, μετ τς Θεοτόκου, ποιήσατε πρεσβείαν, ες τ σωθναι μς.

Τρισάγιον.

γιος Θεός, γιος σχυρός, γιος θάνατος, λέησον μς. (γ')

Δόξα... Κα νν...

Παναγία Τριάς, λέησον μς. Κύριε, λάσθητι τας μαρτίαις μν. Δέσποτα, συγχώρησον τς νομίας μν.γιε, πίσκεψαι κα ασαι τς σθενείας μν, νεκεν το νόματός σου.

Κύριε, λέησον. Κύριε, λέησον, Κύριε, λέησον.

Δόξα... Κα νν...

Πάτερ μν ν τος ορανος, γιασθήτω τ νομά σου, λθέτω βασιλεία σου, γενηθήτω τ θέλημά σου, ς ν οραν, κα π τς γς. Τν ρτον μν τν πιούσιον δς μν σήμερον, κα φες μν τ φειλήματα μν, ς κα μες φίεμεν τος φειλέταις μν, κα μ εσενέγκς μς ες πειρασμόν, λλ ῥῦσαι μς π το πονηρο. μήν.

πολυτίκιον. χος α΄. Τς ρήμου πολίτης

Θεαδέλφων τ μεον κα Μνηστρος τν δεύτερον, τν Θαδδαον χων προστάτην γηθοσύνως δοξάσομεν· θαυμάτων γρ παρέχει δωρες, κα πλήττει σθενείας μιαρς, κα καρκίνον παλλάττει τς συνοχς, τος εσεβς προστρέχοντας: δόξα τ σ δοξάσαντι Χριστ, δόξα τ σ θαυμαστώσαντι, δόξα τ νεργοντι δι σο, πσιν άματα.

πόλυσις, κα τ· χος β΄. τε κ το Ξύλου.

Θεος θλοφόρος γεγονς, κα θαυμάτων πλήθη δωρήσας, μάκαρ Θαδδαε μοι, πάσης καταστάσεως, κα λγηδόνος πικρς, κα δαιμόνων κακώσεων, κα κακοδοξίας, κα μαγείας λυτρώσας, τος προσελθόντας σοι, χεις γρ πολλν παῤῥησίαν, πρς τν Βασιλεά τν πάντων, κζητν πάντων τ ατήματα.